حدیث نفس

امام صادق علیه السلام : دل به نوشتن آرام می گیرد.

حدیث نفس

امام صادق علیه السلام : دل به نوشتن آرام می گیرد.

حدیث نفس

بسم الله الرحمن الرحیم
مدت های خیلی زیادی پیش، قصد کرده بودم این بلاگ رو به یه سمت و سوی خاص ببرم و براش یه عنوان تعیین کنم.عنوانی که بتوان در آن قدم زد و عمیق شد.تا اینکه همان مدت ها پیش! یکی از دوستان پیشنهاد کرد نقد کتاب هایی رو که میخونم بنویسم.تا هم خوانده هایم ثبت بشود و هم قلمم محکم تر.خوب برای آدم کتاب خونی مثل من این موضوع خیلی خوبی بود و خودم هم خیلی خیلی پسندیدمش.اما خوب ! امان از امتحان و درس و ...
البته خوب زغال خوب هم بی تاثیر نبوده :-)
تا اینکه بالاخره تعطیلات پیش آمده مناسبت خوبی شد برای آنکه یک یا علی بگوییم و شروع کنیم به نوشتن. جدی نوشتن و مستمر نوشتن. ان شا الله...
--------------------------------------
دانشجوی کامپیوتر هستم. برای خودم یه دنیای قشنگ دارم و توش زندگی می کنم.
و مطالب این وبلاگ هم گوشه ای از دنیای منه...

اذون قلابی!

دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۰۵ ب.ظ

به نام خدا...


الان دیروزه!

توی شرکت نشسته ایم...

اتاق ما سه تا میز کار و سه تا کارمند داره که توش کار می کنند. روی میز همکاری که پشت سر من هست یه تلفنه که کارهای عجیب غریبی!!! ازش بر میاد.

خلاصه ...

نزدیک های ظهر که میشه یکی از همکارهای آقا اتاق رو ترک می کنن تا خانومهای شرکت بیان تو اتاق ما تا ناهار بخوریم.

چند تا از خانومها صندلی های خودشون رو میارن تو اتاق و غذایی که تو ظرف یه بار مصرف ریخته شده رو برمیدارن و شروع می کنیم به حرف زدن و خوردن...

...

ساعت تقریبا نزدیکای یک ظهره ...

و تلفن معروف اتاق ما !!!! که گفتم کلا موجود عجیبی هستش ، شروع می کنه به اذان گفتن ...

اللللللللللللللللللللله اکبر و اللللللللللللللهههههههههههه اکبر........

الللللللل----------------


که یه دفعه یکی از همکارام که کنار دستم نشسته گوشی رو برمیداره و دوباره می زاره سر جاش.

و دوست تلفن من !!! خاموش می شه و دیگه صداش در نمیاد 

.

.

.

اذان ...

نوستالوژی کوچه ها و خیابون های زمان بچگی من ...

صدایی که حتی اگر بهش توجه نمی کردیم و نمی رفتیم نمازمون رو بخونیم

اما حداقل ش این بود که برای لحظه ای احساس آرامش همه وجودمون رو پر می کرد

و خدایی که سر وقت صدای بنده های مهربونش می زد

که 

حیِّ  ...

حیِّ علی خیر العمل...

اذان، یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شعائر الهی که در بین مسلمانها هیچ وقت نمی میره

و چه پاداش هایی که برای موذن ذکر نشده در دین مهربانی ما ...

اما انگار 

این تکنولوژی ، گرچه خوبی هایی داشته .

اما الحق که کمر به قتل بعضی از ارزش های انسانی ما بسته.

اصلا اذانی که موذن بالای سرش نباشه همین می شه دیگه

اذان تکنولوژِیک 

...وقتی مزاحم ناهار من می شه ،

خاموشش می کنم

یا کانال عوض میکنم

اصلا انگار نه انگار که قراره این اذان یه تلنگر باشه برای من و تویی که درگیر کار و زندگیمون شدیم و از خالق دور افتادیم .

اصلا انگار نه انگاره که قراره این اذان بساط غفلت من و تو رو بهم بزنه و مزاحم روزمرگی های ما بشه...

اصلا انگار نه انگار...

اصولا اذان های تقلبی توان تغییر در انسان را ندارن...

حداقل نه آنگونه که ورژن زنده اش دارد...

چون اراده ای ندارن

خلوصی ندارن

با یک دکمه روشن می شن

و با یک دکمه خاموش

...

شهید اوینی

دیروز ...

داشتم فکر میکردم، 

اگر من پسر بودم

حتما در شرکتمان اذان می گفتم

اذان واقعی...

اذان

نظرات  (۳)

خیلی قشنگ بود جیگر جون
من که تحت تاثیر قرار گرفتم
مخصوصص اون جاش که اصلا اصلا داشت :)

راستی شرمنده اون دفعه نظرم اون قده کوبنده بود!
نظری داشتی می گفتی!
ولی بالاخره همه مشکلا از شرکه :))
؛)
شوخی کردم :*
پاسخ:
قربونش برم همه حرفاشو میزنه بعدشم میگه شوخی کردم :) 
یوه یوه یوه...
من باهات موافقم.
ولی کاش راه حلم می دادی
مثلا می گفتی ادم وقتی یهو ناامید میشه از همه جی!!!! چی کار باید بکنه؟
راهی برای این هست؟
من الان واقعا یه حس ناامیدی دارم
که هر وقت اوج میگیره چهار تا فهشش می دم که یادش بره ...
ولی اینکه نشد راه خوب
از دست خودم خیلی ناراحتم
نمی دونم با خودم چیکار کنم.
شایدم ویتامین حاج اقام کم شده یه کم بیام پیشت خوب بشم. نمی دونم حالا

سلام علیکم

 

آن کس که لباس حیاء بپوشد ، کسی عیب او را نبیند .

{حکمت 223از نهج البلاغه}

 

 

پاسخ:
اوکی برادر محمد امین 
اوکی...

ترس از خدا در فزونی نعمت { حکمت 25 از نهج البلاغه}   

 

ای فرزند آدم! زمانی که خدایا می بینی انواع نعمت ها را به تو می رساند تو در حالی که معصیت کاری؛بترس.

 

پاسخ:
یعنی واقعا یه لحظه ترسیدم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی