حدیث نفس

امام صادق علیه السلام : دل به نوشتن آرام می گیرد.

حدیث نفس

امام صادق علیه السلام : دل به نوشتن آرام می گیرد.

حدیث نفس

بسم الله الرحمن الرحیم
مدت های خیلی زیادی پیش، قصد کرده بودم این بلاگ رو به یه سمت و سوی خاص ببرم و براش یه عنوان تعیین کنم.عنوانی که بتوان در آن قدم زد و عمیق شد.تا اینکه همان مدت ها پیش! یکی از دوستان پیشنهاد کرد نقد کتاب هایی رو که میخونم بنویسم.تا هم خوانده هایم ثبت بشود و هم قلمم محکم تر.خوب برای آدم کتاب خونی مثل من این موضوع خیلی خوبی بود و خودم هم خیلی خیلی پسندیدمش.اما خوب ! امان از امتحان و درس و ...
البته خوب زغال خوب هم بی تاثیر نبوده :-)
تا اینکه بالاخره تعطیلات پیش آمده مناسبت خوبی شد برای آنکه یک یا علی بگوییم و شروع کنیم به نوشتن. جدی نوشتن و مستمر نوشتن. ان شا الله...
--------------------------------------
دانشجوی کامپیوتر هستم. برای خودم یه دنیای قشنگ دارم و توش زندگی می کنم.
و مطالب این وبلاگ هم گوشه ای از دنیای منه...

از همون اول که این جناب اقای سریال پهلوی شروع به پخش کرد، یه جورایی مشکوک بودش.

جماعت حزب الله هم که قربونشون برم سیییییییییییل انتقاداتشون رو ریختن رو سر این سریال که این چه سریالیه و حجاب رو بد نشون داده و اووووووووووووووووو...

مردم هم که دیگه جدی جدی از این همه پرخاشگری حزب اللهی های عزیز دل من خسته شدن!  دوباره شروع کردن به انتقاد های شدید و الحن که این چه وضعیه؟

 این سریال به این قشنگی ، داره بی حجاب شدن رو نشون می ده . شما آخوندا باز شروع کردین ؟ خودتون چه گلی به سر این مملکت زدین که حالا به این سریال گیر می دین؟

و خلاصه اینجوری بود که جماعت حزب الله بار دیگر تونستن با موج انتقادهای خودشون باعث استقبال مردم عامی از کلاه پهلوی بشن و آمار بازدید این سریال رو افزایش بدن ، دقیقا شبیه اتفاقی که در فیلم شاز "من مادر هستم " افتاد (جا داره از همه دوستان به شدت تاثیر گذار کمال تشکر را داشته باشم...) 


باقی تحلیل در ادامه مطلب اومده...



به نام خدا و سلام


راستشو بخواین هر وقت میخوام تحلیلی چیزی بنویسم نا خوداگاه دست و دلم می لرزه 

که نکنه پس فردا دقیقا عکسش اتفاق بیوفته 

اونوقت من با مخاطبان خودم (هر جند کم) و وقتی که از اونا گرفتم چه باید بکنم

ولی خوب دوستان اینو یادشون نره لطفا که حتی تحلیل رو هم باید با نگاه نقادانه خوند و راجع بهش نظر داد. نه اینکه کپی پیست کنی تو ذهنت ...

از من به شما نصحیت!


 ================================================================


از همون اول که این جناب اقای سریال پهلوی شروع به پخش کرد، یه جورایی مشکوک بودش.

جماعت حزب الله هم که قربونشون برم سیییییییییییل انتقاداتشون رو ریختن رو سر این سریال که این چه سریالیه و حجاب رو بد نشون داده و اووووووووووووووووو...

مردم هم که دیگه جدی جدی از این همه پرخاشگری حزب اللهی های عزیز دل من خسته شدن!  دوباره شروع کردن به انتقاد های شدید و الحن که این چه وضعیه؟

 این سریال به این قشنگی ، داره بی حجاب شدن رو نشون می ده . شما آخوندا باز شروع کردین ؟ خودتون چه گلی به سر این مملکت زدین که حالا به این سریال گیر می دین؟

و خلاصه اینجوری بود که جماعت حزب الله بار دیگر تونستن با موج انتقادهای خودشون باعث استقبال مردم عامی از کلاه پهلوی بشن و آمار بازدید این سریال رو افزایش بدن ، دقیقا شبیه اتفاقی که در فیلم شاز "من مادر هستم " افتاد (جا داره از همه دوستان به شدت تاثیر گذار کمال تشکر را داشته باشم...) 


اما سوالی که من خیلی بهش فکر می کردم این بود که:  بحث حجاب، بحثی نبود که امت ضدالله نیاز داشته باشد رویش کار فرهنگی کند. یعنی کل یک فیلم را به آن اختصاص دهد!!! آقا چه نیازیه به این همه خرج؟

به اندازه کافی وضعمون تو این زمینه خوب هست. دیگه کار فرهنگی نمی خواست.

کاملا حس می شد که هدف این فیلم کمی بالاتر از نشان دادن صحنه های ضد اسلامی و زیر سوال بردن حجاب و روحانی و آخوند است...


خیلی منتظر بودم ببینم دقیقا این فیلم چه پیامی برای ملت شریف ایران دارد. تا اینکه امشب در حالی که تکرار سریال رو می دیدم به نکاتی برخوردم که خیلی برام جالب بود وباعث شد احساس کنم داشتم درست حدس می زدم...


تیکه هایی از فیلم که کاملا مثل یک پازل کنارهم قرارداده میشه:

1- خانوم سیمسون نماینده انگلیس ها که در قسمت های اول با نهایت عشوه گری از طرح بی حجابی بر زنان مسلمان حرف می زنه و ادعا می کنه که با این طرح می شود بر ایران مسلط شد.

2- آقای تدین که داخل ماشین به همکارشون میگن : این انگلیس ها قبل از ما، برای ما برنامه می ریزن 

3- فرستادن جناب اقای فرخ توسط همین جناب تدین به ایران برای مدرن کردن ایران عقب افتاده.

4- ضعیف نشون دادن رضا خان خدا بیامرز (خخخخخ)  و تحت تسلط کامل بودن ایشون زیر نظر انگلیسی ها و فرانسه ها

یه کم می ریم جلو تر

5- میرزا رضا  (که عن قریب است که از دستشون سرمو بکوبم تو دیوار )در حالیکه با حکومت مخالفه ، عمامه به سر به زندان می ره ( درحالیکه می خواد مظلومیت امثال آیت الله مدرس رو نشون بده )

یه کم جلو تر

6- و این اواخر که امیر(خواننده ای که همراه خواهرش علاقه زیادی به اروپایی شدن دارن) و جناب اقای فرخ به جرم خیانت به شاه توقیف و شکنجه می شن.

و خانوم ها مستشار نیا(همسر دوم فرخ)، و خانوم سیمسون که عاااااااجزانه می خوان امیر و فرخ رو نجات بدن و قلبشون از این همه دیکتاتوری رضاشاهو و حشی گری این شاه ملعون شکسته... اصلا هم یادمون نیست همینا رضاخان رو تو مشتشون گرفته بودن و همه چی دسته خودشون بود، یعنی فیلم اینقدر صحنه های جالب و ناب!!!! داره که اصلا مخاطب به این نکته توجه نمی کنه.

( کریم و بلانژ هم که الان مثل جومونگ و سوسانو رفتن خوش بگذرونن حالا خدا می دونه این دوتا در ادامه میخوان چیکار کنن فعلا که ازشون خبری نمی باشد.)


فکر کنم قشنگ ترین و پر مفهوم سکانسی که دیدم اون تیکه بود که امیر رو بعد از اینکه حسابی شکنجه شده می ندازن تو زندان درست کنار دست میرزا رضا!!!! و هر دو با هم همدردی می کنن که این حکومت چه قدر وحشیه و اینا دیگه کین؟؟؟


یعنی میرزا رضای روحانی مبارز ، کنار امیر خان موزیسین و آواز خان مبارز...

کلاه پهلویکلاه پهلوی



واقعا که لذت بردم از این همه تدبیرو عقل

می بینید تو رو خدا؟ چه قدر قشنگ داره به مخاطب میگه عزیزمن  انگلیس و فرانسه که بد نبودن !!!! با ما بودن. میخواستن مارو از دست این رضاخان ملعون نجاب بدن

(اونجا که امیر در پنجمین سالگرد تاسیس کانون بانوان بلند بلند شعر می خونه و بعدش توقیفش می کنن)

با این وجود اگر بخوایم شخصیت های مثبت سریال رو معرفی کنیم همه میشن مثبت به جز خود شخص رضا خان

یه کف مرتب به افتخار همشون واقعا

با این حساب جای میرزا رضا تو عکس زیری خالیه... به عنوان یه مبارز باید تو عکس می بود...


ان شالله اگر خدا بخواهد تا اخر این سریال کلا مکتب لیبرالیسم و اومانیسم تطهیر شده و مخاطب با آن خو می گیرد...


حالا این وسط این موضوع مطرح میشه که دوست عزیز حزب اللهی من:

خجالت نکشیدی آیا ؟

شرم نمی کنی ؟

به جز دادو هوار کار دیگه ای هم بلدی بکنی؟

من واقعا میخوام از شما بپرسم، شما خودت از این همه خلاقیت کف نمی کنی؟


من واقعا بعضی مواقع از دست عجله کردن ها و پرخاش های خودمون عصبی می شم...


انگار نه انگار که خداوند به ما دستور داده : و جادلهم باللتی هی احسن!!!!

به بهترین شیوه با مخالفین بحث کنید!

بعضی از ما ها حتی فکر هم نمی کنیم چه برسه به مجادله احسن...

واقعا دیگه وقتشه که دوستان مذهبی از این تیریپ خشک خودشون بیرون بیان و درست حرف زدن و درست نقد کردن و یادبگیرن.



مثلا این تحلیل رو نگاه کنید : عملا داره میگه کلاه پهلوی بانیت سو ساخته نشده ولی بد فیلم برداری شده ، و از اهداف خودش فاصله گرفته... گو اینکه اصلا هدف چیز دیگریست... سرما را گرم کردند به بی حجابی های سریال :

چند روز پیش خبرگزاری فارس با انتشار عکس‌هایی  با ذکر مقدمه‌ای سریال کلاه پهلوی را به قبح شکنی در قالب روایت تاریخ محکوم کرد و  گفت که این سریال در قسمت‌های اخیر از اهداف اصلی خود دور شده است.

این خبرگزاری در ادامه مطلب خود آورده است: «کلاه‌پهلوی با این هدف ساخته شد که عمق جنایات خاندان پلید پهلوی را که علاوه بر اسلام، ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکر ایران و ایرانی نواخت را نشان دهد نه آنکه اینقدر صریح برای انتقال پیامش مجبور به نمایش مسائلی شود که چون سمی مهلک ممکن است تاثیری عمقی بر روح و روان بینندگان به ویژه جوانان و نوجوانان بگذارد؛ مسائلی که موجب شود شرم و حیا از بین برود و خدای ناکرده عادی‌سازی شود.

منبع 


در پایان اول به خودم و بعدش به همه دوستان دغدغه مند توصیه می کنم : که تا درست نگاه کردن و درست فهمیدن رو یاد نگرفتیم دست به پرخاشگری و انتقاد نزنیم، که بیشتر گند می زنیم...

چسبیدن به ظاهر آخر وعاقبتش اینه که دوستان جلوی چشممون اسلام رو تیکه تیکه می کنن، و ما هم فقط نگاه می کنیم، بدون اینکه حتی بفهمیم...


التماس دعا و یاعلی

موافقین ۱ مخالفین ۱ ۹۲/۰۷/۰۱
زینب ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی